Friday, November 07, 2014

Tarikh pelancaran Oppo R5 di malaysia



Maklumat terbaru daru dunia teknologi menyebutkan jika telefon pintar Oppo R5 akan segera sedia di pasaran tempatan malaysia, menurut khabar angin yang berkembang saat ini bulan depan atau pada bulan desember 2014 yang akan datang akan menjadi detik-detik telefon bimbit nipis di dunia tersebut hadir ke malaysia. Untuk harga, khabarnya handset tersebut akan dijual pada harga $499 (~RM1632).

Harga telefon pintar ini memang tergolong mahal, namun hal tersebut tidak lepas dari spesifikasi canggih yang digalasnya. Oppo R5 mempunyai lauar 5.2 "inci resolusi full HD 1920 × 1080 pixel dengan ketebalan badan mencapai 4.85mm, hal ini menjadikan telefon pintar terbaru Oppo tersebut sebagai salah satu telefon pintar paling nipis di dunia.

Sedangkan untuk prestasi, perangat dalam kategori phablet ini ditenagai dengan pemproses octa core 64-bit yang siap menghasilkan prestasi terbaik saat telefon bimbit dikendalikan. Sebagai pendukung prestasi pemproses tersebut, dihadirkan juga pemproses grafik GPU Adreno 420 sebagai pemproses grafisnya serta memori RAM dengan kapasiti sebesar 2Gb.

Untuk sistem operasinya sendiri memakai ColorOS 2.0 yang berbasiskan pada OS android 4.4 KitKat. Dengan tambahan sokongan dari bateri berdaya tampung 2.000mAh membuat telefon pintar ini semakin mantap prestasinya, terlebih lagi bateri tersebut mampu menyokong aktiviti mobile pengguna dengan rentang waktu yang lebih lama dari kebanyakan telefon pintar pada umumnya.

Ciri lain yang ditawarkan oleh telefon pintar ini adalah kamera dengan resolusi 13MP yang terdapat dibahagian belakangnya. Dibahagian depan telefon bimbit juga sedia kamera dengan resolusi 5MP, kamera depan ini boleh dipakai untuk video call dan foto selfie dengan kualiti bagus. Bagaimana, dengan spesifikasi yang cukup menggoda apakah anda tertarik dengan telefon pintar yang satu ini?

Share
allvoices
Privacy Policy - BlogPreneur News Copyright @ 2011 - Theme by NanLimo Canada